15 Ιουνίου 2011

Μήπως κάνω λάθος;

Μήπως παραχαϊδεύω το παιδί μου ……..
όταν το υπερπροστατεύω ………….. όταν του κάνω όλα τα χατίρια…..............
όταν δεν το αφήνω να προσπαθήσει……… όταν λύνω όλα του τα προβλήματα……. όταν δεν το αφήνω να αγωνιστεί …….. όταν του δένω τα κορδόνια ……………  όταν δεν το αφήνω……………….να ντυθεί  μόνο του για να πάει στο σχολείο ……………. όταν στην ηλικία των τεσσάρων ή πέντε χρονών  το ταϊζω και ………… δεν το αφήνω να μάθει  να τρώει μόνο του, όταν τρέχω να πληρώσω  όλους τους  λογαριασμούς του ενώ είναι…………. είκοσι ενός………   όταν προσπαθώ να το  απαλλάξω από την κατηγορία οδήγησης ,σε κατάσταση μέθης…………… στα είκοσι πέντε ……..όταν μένει ακόμα με τους γονείς ................στα τριάντα  και στα τριάντα πέντε…....
μήπως παραχαιδεύω το παιδί μου όταν …………… του έχω επιτρέψει  να γίνει ο αρχηγός της οικογένειας ………. να ορίζει τους κανόνες λειτουργίας του σπιτιού….. να είναι ένας μικρός  τύραννος…………. να έχει τον πρώτο λόγο…………………………….
Μήπως παραχαιδεύω το παιδί μου……. όταν  το μεγαλώνω μέσα στην αφθονία……..
και δημιουργώ μια διαστρεβλωμένη εικόνα του  κόσμου ……………………όταν………
όταν …………………………..
Προτάσεις αλλαγής:
Δημιουργήστε μικρούς κανόνες και μια προγραμματισμένη ρουτίνα στο σπίτι .
Διδάξτε τον αυτοέλεγχο όχι με τα λόγια αλλά με το παράδειγμα. Κάντε μικρές αλλαγές με σταθερότητα και φροντίστε να τις διατηρήσετε πάση θυσία.
Μία αλλαγή κάθε φορά.
Όχι όλες μαζί γιατί δεν θα τις ακολουθήσετε και θα δημιουργηθεί χάος.
Οι μικρές αλλαγές που γίνονται συστηματικά, φέρνουν μεγάλα αποτελέσματα.
Παραχαιδεμένα  παιδιά που τους κάνουν όλα τα χατίρια, γίνονται αργότερα  άτομα οργισμένα, φοβισμένα, απαιτητικά,  απογοητευμένα  από τη ζωή, ανώριμα,  που τους λείπει το θάρρος, η δύναμη να αγωνισθούν και να πετύχουν.
Ο σκοπός της αλλαγής δεν είναι να γίνουν οι γονείς οι κυρίαρχοι του παιχνιδιού, οι δικτάτορες, αλλά να βάλουν μια λογική δομή και κάποια όρια για το παιδί.
Για να είναι όλοι ήρεμοι, χαρούμενοι και ευτυχισμένοι. Να νοιώθουν τα παιδιά ασφάλεια δίπλα σε γονείς που έχουν την ευθύνη τους.

Ελένη Παπακωνσταντίνου